child porn bonusu veren HD siteler milf bonusu siteleri deneme Free Sex Bonusu Veren HD Siteler

Can alan metrobüs kazasında şüphelilerin ifadeleri ihmali işaret ediyor

Küçükçekmece’de bir kişinin hayatını kaybettiği 51 kişinin de yaralandığı metrobüs kazasına ilişkin ifadeler ortaya çıktı.

“BİLGİLENDİRME YAPILMADI” İDDİASI

Sabah gazetesinden Huzeyfe Atıcı’nın haberine göre, kazayı gerçekleştiren şoför Düzgün Murat Çetin, ifadesinde kaza yaptığı yola ilişkin telegram grubunda ve metrobüs ekranında bilgilendirme yapılmadığını söyledi.

Saha amiri Şafak Yıldız ise ise kaza mahalli öncesi uyarı levhasının normalden küçük olduğunu ifade etti.

“DOBLO ARACI SON ANDA GÖRDÜM; ARALARINDAN GEÇMEYE KARAR VERDİM”

Şoför Düzgün Murat Çetin, olay günü saat 07.50’de Söğütlüçeşme-Beylikdüzü seferini yapmak üzere Söğütlüçeşme perondan yola çıktığını belirterek, şunları söyledi:

“15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden ilk yolcuları alarak yola koyuldum. Son olarak Yenibosna durağından yolcuları alarak Sefaköy durağına doğru seyir halinde olduğum sırada tam Küçükçekmece Adliyesi’nin önünde bulunan rampayı geçtikten sonra son anda saha çalışması için metrobüs hattında bulunan kapalı yol içindeki Doblo aracı gördüm.O sırada karşı şeritten de başka bir metrobüs aracı geliyordu. İkisine de çarpmamak için aralarından geçmeye karar verdim. Aralarına girdiğim esnada benim idaremdeki metrobüsün sağ ön tarafı ile diğer metrobüse çarpmam sonucunda kaza meydana geldi. 28 Ağustos’ta haftada bir gün olan iznimi kullanıyordum. En son salı günü Sefaköy durağını geçtikten sonra by-pass yol açılmıştı.”

“UYARI İŞARETİ DE YOKTU, ELİMDEN GELENİ YAPTIM, KUSURUM YOK”

O yolu kullandığını ve o gün by-pass yolun açıldığını bilmediğini kaydeden Çetin, “Bununla ilgili herhangi bir bilgilendirme yapılmadı. Ayrıca olay yeri öncesindeki rampayı çıktığımda herhangi bir uyarı işareti de yoktu. Ben normal hızımda ilerliyordum. Hızın 67 olduğunu tahmin ediyorum. Beşinci vitesle ilerliyordum. Dobloyu da son anda görünce frene asıldım. ABS sistemi çalışmadı ve aracın durmaması sonucu kaza meydana geldi. Olay günü telegram grubunda ve metrobüs ekranında bir bilgilendirme yazısı görmedim. Görsem dikkat ederdim. Normalde araç ve güzergahlar ile yolun durumu konusunda hem telegram grubunda metrobüs filo yönetimi tarafından bilgi verilir. Hem de kullandığımız araçların ekranına uyarı mesajları gelir. Gelmediği için normal seyrimde ilerliyordum. Büyük bir kaza olmaması için elimden geleni yaptım ama olmadı. Kusurum yoktur” diye konuştu.

“BY-PASS YOLU İŞE BAŞLADIĞIMDA GÖRDÜM”

Saha amiri Şafak Yıldız ise kazada bir kusurunun olmadığını iddia ederek, şöyle konuştu:

“11 senedir İETT’de şoför olarak çalışıyorum. Son beş senedir metrobüste şoförlük yapıyordum. Son iki aydır saha amiri olarak görevlendirildim. Olay günü saat 06.00’da görevime başladım. Saat 08.00 sıralarında Fiat Doblo araç yanıma geldi. Aracı ben aldım. Zafer Ömür isimli arkadaşım ile birlikte Küçükçekmece Adliyesi karşısındaki sabit noktada trafiğe kapalı alanda aracı durdurdum. Benim görevim, metrobüs yolu çalışmasından ötürü meydana gelecek metrobüs arızalarında veya kazalarda bu araçlarda bulunan yolcuların mağdur olmaması için olay mahalline başka bir metrobüsün gelerek yolcuların o araca tahliye edilmesidir. 20 Ağustos günü haftalık iznimi kullanıyordum.

Salı günü metrobüs sahasındaki by-pass yol Beşyol ile Cennet durağı arasında bir yerde bulunuyordum. Küçükçekmece Adliyesi’nin karşısındaki alana açılan by-pass yolu ben dün sabah işe başladığımda gördüm. İki günde bir veya günlük olarak metrobüs çalışma alanındaki by-pass yol giriş çıkışları değişmektedir. Yolda tadilat yapıldıkça by-pass yol kaydırılarak ilerlemektedir. Bununla ilgili araç şoförlerinin bulunduğu telegram grubundaki kaptanlar grubuna ve çalıştıkları metrobüsün ekranına uyarı mesajları gitmektedir. Bu mesajları kimin gönderdiğini bilmiyorum. Bildiğim kadarıyla İBB metrobüs işletme amirliği tarafından gönderilir. Metrobüs çalışma alanındaki işaretlemeler ve dubalar yüklenici firma personeli tarafından konuluyor. Olay günü idaremdeki Doblo marka aracın 20 metre önünde üzerinde 2 tane ışıklı uyarı lambası ve dur yazısı yazan dikdörtgen şeklinde levha bulunuyordu.”

“BÜYÜK UYARI LEVHASI OLURDU AMA O GÜN LEVHA ÇOK DAHA KÜÇÜKTÜ”

Uyarı levhasını yüklenici firma görevlisinin koyduğunu ve yerini kendisinin tayin etmediğini de aktaran Yıldız,

“Daha önceki günlerde bu levhanın boyutu çok daha büyüktü. Ancak olay günü levha daha küçüktü. Benim kazanın meydana gelmesinde bir kusurum yoktur. Kazadan ben de son anda kurtuldum. Zafer Ömür ile araçta bulunduğum sırada Yenibosna istikametinden gelen metrobüsün fren yaptığını ve tekerlerinden duman çıktığını gördüm ve aracın duramayıp bize çarpacağını düşündüğüm için Zafer ile birlikte araçtan hızla uzaklaştım. Metrobüs bizim bulunduğumuz araca çarpmadı. Bize çarpmamak için manevra yaptığı sırada karşı istikametten gelen metrobüse yandan sürtmesi sonucu kaza meydana geldi. Çok üzgünüm” ifadelerini kullandı.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir